Oldalak

2019. május 2., csütörtök

Posztós Lenke: Hogy lenne jobb?


Szomszédom a kiskertjébe folyton ültetgetett;
sárgarépát, borsót, hagymát,- zöldségfélét vetett.
Virult is a zöldségeskert majdnem minden évben,
a gazdának az örömére termés is volt bőven.


Én is az én kiskertembe ültetgettem szanaszéjjel
zöldség helyett szeretetet, s öntözgettem könnyel, fénnyel.
Rózsát szórtam mindaz elé, ki a kertem felkereste,
Nem számitott nappal van, vagy alkonyodik, jön az este.

Volt olyan, hogy rátaposott, olyan is, hogy felemelte,
s a tüskéket visszadobta, - hiszen nem volt rá szüksége.
Elgondolkodtam én akkor; - hogy is lenne vajon jobb?
Olyan lenni mint a többi, ki minden tüskét visszadob?

Vagy ki nevet kiskertemen, hogy szántogatom ekével-
-Ez az ember talán bolond - gondolja az eszével.
Kertészkedni, mint a szomszéd? -S mondhatnék még példákat...
Vagy bolond lenni a világnak, s gyújtogatni fáklyákat.

posztoslenke.blogspot.ro
Minden jog fenntartva!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése